> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > The State of Content Distribution
Share

The State of Content Distribution

MAY 25, 2017

The changing technological landscape has had an immense influence on the way the creative media industries deliver content to audiences. As content continues to shift from physical to digital formats the same evolution is also happening for sales channels, triggering the rise of new platforms and methods of distribution. What are the challenges in getting a market-ready creative work, regardless of the sector it comes from, through the existing and evolving distribution paths and to the end-user who can be either in Canada or abroad? OMDC commissioned and recently launched a study on this subject. Hear from the study authors how Ontario content owners are creatively navigating the challenges of the shifting distribution landscape to successfully deliver their content to audiences around the world.

Presenter: Kristian Roberts, Partner, Nordicity

Moderator: Negin Zebarjad, Manager, Nordicity

Panelists:

Diane Hall, President, 2 for Life Media Inc.
Tony Walsh, Company Director, Phantom Compass



État des lieux de la distribution de contenus 25 MAI 2017

Le paysage technologique en évolution a une influence considérable sur la façon dont l’industrie des médias créatifs offre du contenu aux auditoires. De plus, à mesure que le contenu poursuit sa transformation, passant du format physique au numérique, la même évolution se fait sentir pour les canaux de ventes, ce qui donne lieu à l’augmentation de nouvelles plateformes et méthodes de distribution. Quels sont les défis associés à la commercialisation d’un travail de création, indépendamment du secteur dont celui-ci est issu, en passant par les voies de distribution existantes et changeantes, destiné à l’utilisateur final qui peut se trouver soit au Canada ou à l’étranger? La SODIMO a commandé et récemment lancé une étude portant sur ce sujet. Les auteurs de l’étude sont ici pour vous en parler.comment les propriétaires de contenu en Ontario font preuve de créativité pour relever les défis du paysage de distribution en transformation, pour réussir à offrir leur contenu aux auditoires dans le monde entier.

Présentateur : Kristian Roberts, Partenaire, Nordicity

Animateur : Negin Zebarjad, Directrice, Nordicity

Experts :

Diane Hall, président, 2 for Life Media Inc.
Tony Walsh, directeur d’entreprise, Phantom Compass