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Selling to International Markets

Selling to International Markets - MAY 2, 2014

The market for creative media product is global; when trying to reach consumers outside Canada you may encounter different business models and technology as well as cultural differences. What do you need to know when selling in foreign territories? Panelists share their experiences selling to the US and other international markets: strategies for success and lessons learned.

Moderator Kim Gibson, Program Consultant – IDM, OMDC

Peter Wilmshurst, Publisher, AGW Publishing Inc.
Ryan St. Peters, VP, Sales & Business, Development, Shaftesbury & Smokebomb
Robert Segal, Co-Founder, Get Set Games

La vente aux marchés internationaux – 2 MAI 2014

Le marché des produits médiatiques de création est à l’échelle mondiale. Quand vous essaierez de joindre des consommateurs hors du Canada, vous pourriez rencontrer des différences culturelles et vous trouver en présence de différents modèles d’entreprise et de différentes technologies. Que devez-vous savoir avant de vendre dans des territoires étrangers? Des panélistes font part de leurs expériences de vente aux États-Unis et dans d’autres marchés internationaux : les stratégies de succès et les leçons apprises.

Moderatrice : Kim Gibson, Conseillère en initiatives pour l’industrie, à la SODIMO.

Experts : Peter Wilmshurst, éditeur, AGW Publishing Inc.
Ryan St. Peters, vice-président, developpement des ventes exterieures & de l’entreprise, Shaftesbury & Smokebomb
Robert Segal, cofondateur, Get Set Games