> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > Going Global – October 20, 2017
Share

Going Global – October 20, 2017

Ontario content creators understand that relying on revenue from the Canadian market alone limits growth and opportunities for collaboration.   Our moderator and panelists will explore ways to prepare international strategies and speak to such topics as finding collaborators and relationship building through festival, market and conference attendance in Canada and abroad; taking advantage of Government priorities, treaties and missions; and planning for market readiness.

Moderator: 

Jeffrey Crossman, Trade Commissioner (Creative Industries)
Global Affairs Canada

Panelists:

Maria Armstrong, CEO, Executive Producer of Big Coat Media
Karen Boersma, Publisher, Owlkids Books
Anne Loi, Executive Vice President, Global Operations, DHX Media


Mondialization20 octobre 2017

Les créateurs ontariens de contenu comprennent bien que le fait de dépendre des revenus du seul marché canadien limite les possibilités de croissance et de collaboration. Notre animateur et nos panélistes examineront les façons d’élaborer des stratégies internationales et aborderont des sujets comme les moyens de trouver des collaborateurs et d’établir des relations en participant à des festivals, des salons commerciaux et des conférences et congrès au Canada comme à l’étranger; en tirant parti des priorités, des traités et des missions du gouvernement; et en planifiant la préparation au marché.

Animateur :  

Jeffrey Crossman, directeur ajoint
Bureau régional du Service des délégués commerciaux
Région de l'Ontario
Affaires mondiales Canada, Gouvernement du Canada

Panélistes :

Maria Armstrong, PDG, chef de la production, Big Coat Media
Karen Boersma, éditeur, Owlkids Books
Anne Loi, vice-présidente directeur, Opérations mondiales, DHX Media