> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > Exploring the Value Chain in Augmented and Virtual Reality Content Creation
Share

Exploring the Value Chain in Augmented and Virtual Reality Content Creation

Exploring the Value Chain in Augmented and Virtual Reality Content Creation (London, ON) – DECEMBER 6, 2016

The market for augmented and virtual reality is anticipated to grow by 89%, to $16 billion globally in 2020. Content creators from across the sectors will speak about the challenges and successes they've had experimenting with this emerging form of content from financing and concept definition to development and marketing and distribution.

Moderator: Nigel Newton, Consultant for AR Innovation & Strategy

Panelists:

Bernie Roehl, CEO, Virtual Escapes
Damir Slogar, Founder and CEO, Big Blue Bubble
Keith Makse, CEO, Red Meat Games
Dr. Rhonda Bathurst, Executive Director, Museum of Ontario Archaeology

Réalité augmentée et virtuelle (London, ON) – 6 DECEMBRE 2016 Enregistré en Anglais

On prévoit que le marché de la réalité augmentée et de la réalité virtuelle s’accroîtra de 89 %, atteignant les 16 milliards de dollars à l’échelle mondiale en 2020. Les créateurs de contenu de tous les secteurs parleront des défis et des réussites qu’ils ont connus avec cette forme émergente de contenu – du financement et de la définition de concept, jusqu’au développement, au marketing et à la distribution.

Animateur : Nigel Newton, consultant chez AR Innovation & Strategy

Experts :

Bernie Roehl, PDG, Virtual Escapes
Damir Slogar, Fondateur et PDG, Big Blue Bubble
Keith Makse, PDG, Red Meat Games,
Dr. Rhonda Bathurst, Directrice générale, Museum of Ontario Archaeology