> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > Diversifying Audiences and Revenue Streams through Live Events
Share

Diversifying Audiences and Revenue Streams through Live Events

November 8, 2017

Adding live experiences to traditionally mediated cultural products can offer new audience development and revenue generation opportunities: think consumer shows, pop-up shops, exclusive screenings, and conventions. The bonus is that the live event can be the springboard for new cultural products with their own potential to be developed. Join us for a discussion with savvy creatives who share tips on how to curate premium experiences to connect with and develop your audiences in novel ways.

Moderator:
Tammy Frick, Executive Director,
Cinéfest Sudbury International Film Festival

Panelists:
Mike Daoust, Founder, Northern Game Design Challenge
Vicki Gilhula, Associate Publisher/Editor, Sudbury Living Magazine Group
Mark Montefiore, Co-President, New Metric Media & Executive Producer, Letterkenny



Diversifier les auditoires et les sources de revenu grâce aux événements en direct – 8 novembre 2017 Recorded in French

Intégrer des expériences vécues aux produits culturels traditionnellement établis peut permettre le développement d’un nouvel auditoire ainsi que l’augmentation de recettes.  À titre d’exemples, pensons aux expositions pour le grand public, aux boutiques éphémères, aux projections en exclusivité et aux conventions. En outre, l’expérience vécue peut servir de tremplin à de nouveaux produits culturels avec leur propre potentiel à mettre en valeur. Joignez-vous à nous dans le cadre d’une discussion avec des créateurs avisés qui font part de conseils pour organiser des expériences exceptionnelles dans le but d’établir des liens avec votre auditoire et de l’élargir de façons novatrices.

Présentatrice :
Tammy Frick, directrice générale,
Festival international du film Cinéfest Sudbury 

Panélistes :
Mike Daoust, fondateur, Northern Game Design Challenge
Vicki Gilhula, éditrice adjointe et rédactrice en chef,  Sudbury Living Magazine Group
Mark Montefiore, coprésident, New Metric Media, et chef de la production, Letterkenny