> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > Diversifying Audiences and Revenue Streams through Live Events
Share

Diversifying Audiences and Revenue Streams through Live Events

Diversifying Audiences and Revenue Streams through Live EventsJune 29, 2017

Adding live experiences to traditionally mediated cultural products can offer new audience development and revenue generation opportunities: think author readings, pop up shops, eSports, and conventions. The bonus is that the live event can be the springboard for new cultural products with their own potential to be developed. Join us for a discussion with savvy creative companies who tell us how they create and curate premium experiences to connect with their audiences in novel ways, and explain how they are diversifying their revenue streams in the process.

Moderator: Heather Kanabe, Festival Director, The Word on the Street Book and Magazine Festival

Panelists:

Meridith Braun, VP Publishing, Digital Extremes
David Leonard, Events Director, The Walrus
Mark Montefiore, Co-President, New Metric Media & Executive Producer, Letterkenny


Diversifier les auditoires et les sources de revenu grâce aux événements en direct29 JUIN 2017

L’intégration d’expériences en direct aux produits culturels dont l’auditoire est rejoint traditonnellement peut donner lieu au développement d’un nouvel auditoire et à des occasions de production de recettes. Pensons entre autres aux rencontres d’auteur(e)s, aux boutiques éphémères, aux sports électroniques et aux conventions. En outre, l’événement en direct peut être le tremplin de nouveaux produits culturels ayant leur propre potentiel de développement. Joignez-vous à une discussion avec des entreprises très développées sur le plan créatif, qui nous font part de leur façon de créer et d’organiser des expériences de haute qualité pour toucher leur public à l’aide de méthodes novatrices, en plus d’expliquer comment diversifier les sources de revenu au cours de ce processus.

Présentatrice : Heather Kanabe, directrice, The Word on the Street Book and Magazine Festival

Panélistes :

Meridith Braun, vice-présidente de l’édition, Digital Extremes
David Leonard, directeur des événements, The Walrus
Mark Montefiore, co-président, New Metric Media, et directeur de la production, Letterkenny