> Home > Collaboration > Business Initiatives > Digital Dialogue > OMDC Talks > Beyond the Shelf
Share

Beyond the Shelf

Beyond the Shelf: Reaching Your Audience in the Digital Marketplace - MARCH 21, 2014

Content creators used to depend heavily on reaching their audience by getting their product into retail stores, where consumers could find and purchase their products, and marketing leaned heavily on in-store merchandising. The changing retail landscape — fewer bricks and mortar stores, limited shelf space in the stores that exist, and the growing market share of online retailers — has dramatically changed how companies reach their consumer audiences. Three companies from different sectors share case studies on creative ways they are reaching audiences now, and how the digital sphere intersects with both their physical and digital products.

Moderator:
Deb Day, Innovate by Day

Panelists:
Erin Creasey, ECW Press
James Trauzzi, Last Gang Records
Nathan Laurie, Passion Inc.

Au-delà de l’étagère : rejoindre votre clientèle dans le marché numérique – 21 MARS 2014

Autrefois, les créateurs de contenu devaient rejoindre  leur clientèle en plaçant leurs produits dans des magasins de vente au détail, où les consommateurs pouvaient trouver et acheter les produits en question, en plus de reposer grandement sur le marchandisage en magasin. Le paysage changeant de la vente au détail – moins de magasins physiques, espace limité sur les tablettes dans les magasins existants et part du marché grandissant des détaillants en ligne – a énormément transformé la façon dont les entreprises visent leur clientèle. Trois entreprises issues de différents secteurs ont publié des études de cas sur des façons créatives de rejoindre leur clientèle et le moyen dont la sphère numérique entrecroise leurs produits tant physiques que numériques.

Modératrice :
Deb Day, Innovate be Day

Experts :
Erin Creasey, ECW Press
James Trauzzi, Last Gang Records
Nathan Laurie, Passion Inc.